Toyota GT 86 i Subaru BRZ

Japoński duet rusza na podbój świata

Subaru i Toyota postanowiła, że razem wspólnymi siłami stworzą wyjątkowe, sportowe coupe z tylnim napędem. Owocem tej współpracy są bliźniacze modele Toyota GT-86 i Subaru BRZ. Oba posiadają mechaniczną szperę, niski środek ciężkości, idealny rozkład ciężaru (47:53) i niewielką masę własną, która wynosi zaledwie 1180 kg. Dzięki tym atrybutom, samochody te znakomicie się prowadzą i potrafią dać wiele frajdy z jazdy. Świetne wyważenie pojazdów powoduje, że elektroniczne systemy bezpieczeństwa nie mają zbyt wiele do roboty, a kierowca świetnie wyczuwa samochód. W dzisiejszych czasach to naprawdę rzadkość, większość oferowanych obecnie aut „myśli za nas”,  co nie zawsze jest dobre, a na pewno nie w sportowym samochodzie.

Toyota GT 86 – od niedawna dostępna na polskim rynku

Toyota GT-86 dostępna jest w polskich salonach od maja bieżącego roku. Na razie dostępne są egzemplarze z 2 litrowym boxerem bez doładowania, dysponującym mocą 200 KM i momentem obrotowym wynoszącym 205 Nm . Klient do wyboru ma 6-stopniową klasyczną skrzynie biegów lub 6-stopniowy automat do którego trzeba dopłacić 7 tys. zł. Dodatkowych pieniędzy nie wymagają ważne sportowe opcje takie jak:  mechanizm różnicowy (szpera), sportowe fotele, system stabilizacji toru jazdy z funkcją Sport oraz wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegów.

Bogate wyposażenie seryjne Toyoty GT 86, oferowanej w polskich salonach

W ofercie do wyboru są dwie wersje wyposażeniowe:  Sol i Prestige. Już podstawowa Sol kosztująca 129 900zł jest bogato doposażona. Otrzymujemy m.in: przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne i kurtyny, biksenonowe reflektory z funkcją do jazdy dziennej, lampy przeciwmgłowe, dwustrefową automatyczna klimatyzacja, tempomat, system multimedialny Toyoty, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, podgrzewane lusterka, skórzane wykończenie: kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, mocowania ISO FIX na tylniej kanapie dla fotelika dziecięcego, system wspomagający pokonywanie podjazdów, nakładki na progi, inteligentny kluczyk. Wersja Prestige to wydatek 136 900 zł, a w jej skład wchodzą dodatkowo takie elementy jak: skórzana tapicerka i podgrzewane siedzenia. Oddzielnie musimy zapłacić za nawigacje (3120 zł), lakier metaliczny (2000 zł), automatyczna skrzynie biegów (7000zł) oraz sportowy pakiet stylistyczny (8000 zł).

 

Jedna myśl na temat “Toyota GT 86 i Subaru BRZ”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.